maandag 18 maart 2013

Mijn eerste 100 woorden: een mooie, degelijke aanwijsprentenboek met duidelijke foto's!


Baby / peuter boek om woordjes te leren

Waar kan ik Mijn eerste 100 woorden boek kopen?

Dit boek is te koop bij boekenwinkels, babywinkels, webshops of warenhuizen zoals Bol.com, Eci.nl, Cosmox.nl, Zoeb.nl, Bruna.nl, Freerecordshop.nl, Deslegte.com, Selexyz.nl, Kiddiezenco.nl, webshop.telegraaf.nl etc.
etc.

Hoe ziet het boek eruit?

Het is een groot, degelijk boek. De bladzijdes zijn 27 x 27 cm en hebben afgeronde hoeken. Het gewicht van het boek is 682 gram. De pagina's zijn meestal ingedeeld in 9 vierkanten vlakken, waar in elke vierkant een duidelijke foto van een voorwerp, persoon of dier staat. De foto's zijn vrijstaand en elke foto heeft een andere achtergrondkleur. De foto's zien er leuk en duidelijk uit. Elke pagina heeft een thema zoals badtijd, bedtijd, eten, thuis, buiten, kleren, speelgoed, huisdieren, boerderijdieren, wilde dieren, kleuren, voertuigen etc. De woorden zijn altijd in de kleur zwart en hebben een speels karakter. Niet te speels, want ze zijn wel duidelijk leesbaar. De bladzijdes zijn van dik karton, zodat je kindje ze niet makkelijk kan scheuren. De pagina's zijn makkelijk schoon te maken met een doekje.

Baby / peuter boek om woordjes te leren

Is het boek leuk om te lezen?

Mijn kindje van 18 maanden vindt dit echt een heel leuk boek en ik denk dat dit komt omdat het grote, duidelijke foto's zijn. Hij heeft al meerdere boekjes met woorden en afbeeldingen, maar deze afbeeldingen zijn meestal getekend. En ik vind de tekeningen vaak niet mooi en duidelijk. Ze zijn vaak te simpel getekend. Goede foto's zijn dan eigenlijk perfect, want dan zijn de onderwerpen het meest herkenbaar voor hem. Ik zie duidelijk aan mijn peuter dat dit één van zijn favoriete boeken is, want hij pakt het boek meerdere malen per dag zelf uit zijn speelgoedbak en gaat het boek dan bekijken. De herkenbare onderwerpen wijst hij meteen aan, wat gevolgd wordt door een brabbelverhaal.

Baby / peuter boek om woordjes te leren

Conclusie

Ik ben helemaal tevreden over dit aanwijs- en prentenboek. Mijn eerste 100 woorden is wel een groot boek, dus om ergens mee naartoe te nemen is het boek niet zo handig. Desondanks is het wel één van de favoriete boeken van mijn kindje. Bij de meeste woordenboekjes zijn de illustraties getekend en veel minder duidelijk en herkenbaar dan de duidelijke, grote foto's van dit boek. De foto's en woorden zijn makkelijk onderverdeeld in categorieën. De pagina's zijn van dik karton, dus vrijwel niet te scheuren. De bladzijdes zijn trouwens ook makkelijk schoon te maken. Wat mij betreft zeker een aanrader!

Pluspunten
+ Degelijk
+ Duidelijke en herkenbare foto's

Minpunten
Geen


Algemene informatie

Titel: Mijn eerste 100 woorden
Uitgever: Van Goor
Auteur: R. Priddy
Taal: Nederlands
Genre: fotoprentenboeken
Leeftijd: 1 tot 3 jaar
Bindwijze: gebonden
Afmetingen: 57 x 295 x 208 mm
Pagina's: 14
Druk: mei 2006
Verkrijgbaar: (online) boekenwinkels, babywinkels of warenhuizen zoals Bol.com, Bruna.nl, leuksteliedjes.nl, kinderboek-kopen.nl, boeken.com, ECI.nl, selexyz.nl, vanastenbabystore.nl, babyzaak-online.nl etc.
Prijs: rond € 10



Bestel Mijn eerste 100 woorden of een ander leuk boek direct bij Bol.com!





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...