zaterdag 2 maart 2013

Mijn grote sprookjesboek: een voorleesboek dat er uitziet als een echt sprookjesboek!


Mijn grote sprookjesboek: een voorleesboek dat er uitziet als een echt sprookjesboek!

Mijn kindje is nu bijna anderhalf en begint de leeftijd te krijgen om voorgelezen te worden. We gingen dus op zoek naar voorleesboeken. Er is zoveel te krijgen op dat gebied dat alleen de aparte en originele boeken opvallen in de grote massa aan vrolijk gekleurde kinderboeken. Een goed voorbeeld van zo'n origineel boek is Mijn Grote Sprookjesboek. Dit boek ziet er namelijk ook echt uit als een groot sprookjesboek. Elk kind groeit op met bekende sprookjes als Sneeuwwitje, Roodkapje, Kleinduimpje of Doornroosje, dus we hebben dit boek meteen gekocht. Lees snel verder wat onze ervaringen hiermee zijn!

Waar kan ik dit sprookjesboek kopen?

Dit sprookjesboek is te koop bij (online) boekenwinkels, babywinkels of warenhuizen zoals Bol.com, Bruna.nl, leuksteliedjes.nl, kinderboek-kopen.nl, boeken.com, ECI.nl, selexyz.nl, vanastenbabystore.nl, babyzaak-online.nl etc.

Mijn grote sprookjesboek: een voorleesboek dat er uitziet als een echt sprookjesboek!


Hoe ziet het voorleesboek eruit?

Het boek ziet er uit als een echt sprookjesboek. Het is een groot en dik boek van ongeveer 29 cm hoog, 20,5 cm breed en 5 cm dik. Het sprookjesboek weegt 1,8 kilogram, best zwaar dus. Het boek voelt heel erg degelijk aan. De kleur van het boek met sprookjesverhalen is rood met gouden tinten. Voorop het boek zit een spiegeltje. Het lettertype dat gebruikt is voor titels etc. is ook zo´n ouderwetse, middeleeuwse letter. De gewone leestekst is gelukkig in een simpele schreefletter dat goed te lezen is. Aan het boek hangt een lintje met een tekeningetje erop dat dient als boekenlegger. De corpsgrootte van de leestekst is niet te groot, maar ook niet te klein. De tekst is dus goed leesbaar. De pagina´s zijn verdeeld in 2 kolommen die worden opgevuld door full color illustraties. Deze illustraties zijn getekend door Rachelle Meyer. Ik vind eerlijk gezegd de tekeningen in dit boek matig. Bij zo'n mooi sprookjesboek had ik mooiere tekeningen verwacht. De pagina's zijn van dik karton en geplastificeerd. Dus als er op geknoeid wordt kun je dit makkelijk met een doekje afdoen.

Mijn grote sprookjesboek: een voorleesboek dat er uitziet als een echt sprookjesboek!


Is het sprookjesboek leuk om te lezen?

Het boek weegt erg zwaar en is behoorlijk groot, dus ergens mee naartoe nemen zou ik je niet aanraden. De teksten zijn goed leesbaar en mijn kleine man vindt het leuk om zelf de dikke pagina's om te slaan. Ook het lintje, dat dient als boekenlegger, vindt hij leuk om mee te spelen. Het spiegeltje voor op het voorleesboek vindt hij ook interessant. De tekst is goed te lezen, al vind ik de opbouw van sommige zinnen een beetje moelijk of te lang. Ook al vind ik zelf de tekeningen wat minder mooi, mijn kindje vindt het leuk om de tekeningen te bekijken. Ik vind dat de verhalen wat aan de lange kant zijn, dus ik denk dat het boek voor iets oudere kinderen is. Voor mijn kleine man van anderhalf lees ik de verhalen altijd in delen. Meestal lees ik een verhaal in 2, 3 of 4 keer. Dat merkt hij gelukkig toch nog niet.

Mijn grote sprookjesboek: een voorleesboek dat er uitziet als een echt sprookjesboek!


Welke sprookjes staan er in dit voorleesboek?

  • Sneeuwwitje
  • Roodkapje
  • Doornroosje
  • Repelsteeltje
  • Klein Duimpje
  • Hand en Grietje
  • De wolf en de zeven geitjes
  • Assepoester
  • Rapunsel
  • De gelaarsde kat
  • De drie kleine biggetjes
  • De nieuwe kleren van de keizer
  • Tafeltje dek je
  • Het lelijke eendje
  • Prinses op de erwt
  • Het meisje met de zwavelstokjes
  • De rattenvanger van Hamelen
  • Ali Baba en de veertig rovers
  • Blauwbaard
  • Sjaak en de bonenstaak


Mijn grote sprookjesboek: een voorleesboek dat er uitziet als een echt sprookjesboek!


Conclusie

Ondanks het gewicht van het boek en de tekeningen die er wat minder mooi uitzien vind ik het echt een superboek! Het is net alsof je een echt sprookjeboek in handen hebt en dit zal je kindje echt leuk vinden. De verhalen zijn goed te lezen en de bladzijdes zijn makkelijk schoon te maken, omdat de dikke pagina's geplastificeerd zijn. Dit boek is trouwens ideaal om cadeau te geven als kraamcadeau, want veel mensen kennen het boek niet en zijn verrast dat het boek er als een echt sprookjeboek uitziet. Ook voor een kinderverjaardag is het een uitstekend cadeau. Wij hebben er al een aantal weggegeven en de mensen zijn er altijd superblij mee. Wat mij betreft zeker een aanrader. Eigenlijk is het wel een boek die ouders van kleine kinderen in hun kast moeten hebben staan. Ik zag trouwens dat er ook al een deel 2 is voor de mensen die dit boek straks uit hebben. Binnenkort over het tweede deel een uitgebreide review!

Pluspunten
+ Degelijk
+ Ziet eruit als een echt sprookjesboek

Minpunten
- De tekeningen vind ik zelf niet altijd even mooi


Algemene informatie

Titel: Mijn Grote Sprookjesboek
Uitgever: Kids Marketeers
Taal: Nederlands
Genre: sprookjesboeken
Afmetingen: 57 x 295 x 208 mm
Pagina's: 94
Druk: 19 mei 2009
Illustraties: Rachelle Meyer
Verkrijgbaar: (online) boekenwinkels, babywinkels of warenhuizen zoals Bol.com, Bruna.nl, leuksteliedjes.nl, kinderboek-kopen.nl, boeken.com, ECI.nl, selexyz.nl, vanastenbabystore.nl, babyzaak-online.nl etc.
Prijs: rond € 20


Lijkt dit sprookjesboek je ook leuk?
Dan kun je deze direct bestellen bij Bol.com:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...