maandag 9 september 2013

Mijn grote ontdekboek

Mijn grote ontdekboek

Waar kan ik Mijn grote ontdekboek kopen?

Dit kinderboek is te koop bij boekenwinkels, babywinkels, speelgoedwinkels, webshops of warenhuizen zoals bol.com, eci.nl, cosmox.nl, ako.nl, bruna.nl, freerecordshop.nl, educatheek.nl, webshop.telegraaf.nl etc.

Hoe ziet het boek eruit?

Dit leuke kinderboek is best groot van formaat, namelijk 29,7 x 24,5 cm.  Het heeft 48 bladzijdes, best veel dus. De tekenstijl is kleurrijk, leuk, simpel, maar toch duidelijk voor kinderen. Soms kom je weleens kinderboeken tegen waarbij de tekenstijl zo minimalistisch is dat de onderwerpen niet duidelijk overkomen. Dat is bij dit boek niet het geval. De pagina'zijn van niet al te dik of beschermd papier, dus pas op dat je kindje de bladzijdes niet scheurt of zich er aan open haalt. Ik vind dat dit kinderboek eigenlijk voor iets oudere kinderen is, bijvoorbeeld vanaf 2 jaar. Het boek is niet bestand tegen het geweld van hele kleine kindjes.


Is het Mijn grote ontdekboek leuk om te lezen?

Het boek is heel erg leuk om te lezen! Vooral als je kindje wat ouder is, kun je dit boek leuk met hem of haar doornemen. Er worden een hoop verschillende onderwerpen en oefeningen spelenderwijs behandeld. Bijvoorbeeld kleuren, tellen, vormen, geluiden, maar ook tegenstellingen, gevoelens, gedrag etc. De eerste onderwerpen kan ik met mijn zoontje van 2 makkelijk doornemen. Je kunt op een hele interactieve manier het boek behandelen. Op deze manier blijven de kinderen geboeid en verslapt hun aandacht niet.

Leuk goedkoop en leerzaam kinderboek met plaatjes

Tellen, vormen, kleuren, voorwerpen benoemen en geluiden nadoen kan mijn kindje best goed, maar oefeningen zoals tegenstellingen, gevoelens en gedrag is hij nog te jong voor om te herkennen. Maar dit boek is al wel leuk om het eens te proberen uit te leggen. Wat trouwens eigenlijk op elke pagina terugkomt is een uil. Hoe verder je in het boek komt, hoe kleiner de uil is en hoe beter hij in de tekening verstopt zit. Mijn kindje vindt het altijd leuk om te raden waar de uil verstopt zit. Als ik voorstel om dit boek erbij te pakken wordt mijn zoontje altijd enthousiast en vrolijk, omdat dit op dit moment één van zijn favoriete boeken is.

Conclusie

Ik en mijn zoontje vinden dit een hartstikke leuk prentenboek. Ik denk wel dat tussen 2 en 3 jaar de beste leeftijd is om dit boek te lezen. Als het kindje jonger is snapt het een hoop nog niet, maar vanaf 2 jaar kun je al veel leuke dingen doen zoals tellen, kleuren herkennen, vormen herkennen, voorwerpen herkennen en de geluiden erbij na doen etc. Tegenstellingen, gedrag en gevoelens herkennen zijn onderwerpen die pas later begrepen zullen worden denk ik. Let wel op dat de pagina's van niet al te dik papier zijn en makkelijk te scheuren. Het boek telt 48 pagina's, zodat je best een lange tijd met je kindje het boek kan doornemen. Het kinderboek is het geld dubbel en dwars waard!

Pluspunten
+ Leuke onderwerpen
+ Interactief
+ Prijs-kwaliteitsverhouding

Minpunten
Geen





Je kinderboeken bij Bol.com bestellen?
Bestel voor 23.00 uur en je hebt je artikel de volgende dag al in huis!





Algemene informatie

Titel: Mijn grote ontdekboek
Uitgever: Van Goor
ISBN: 9789000305490
Taal: Nederlands
Genre: leesboek met illustraties
Leeftijd: 1 tot 5 jaar
Uitvoering: hardcover
Bindwijze: gebonden
Afmetingen: 297 x 245 x 16 mm
Pagina's: 48
Druk: maart 2012
Verkrijgbaar: bij boekenwinkels, babywinkels, speelgoedwinkels, webshops of warenhuizen zoals bol.com, eci.nl, cosmox.nl, ako.nl, bruna.nl, freerecordshop.nl, educatheek.nl, webshop.telegraaf.nl etc.
Prijs: rond € 10




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...